Tuesday, February 7, 2012

Silap Mata = Benar-Benar Wujud Atau Mainan Syaitan?

Hola! Kecik2 dulu aku selalu teringin nak ada power boleh buat magic.. Time kat Melaka dulu, aku selalu ke Jonker beli barang2 untuk buat silap mata.. Tak mahal sangat.. Selalu tak sampai RM10.. Untuk barang magic yang hebat sikit, dalam RM20 camtu je so kira tak mahal la.. Then bila dah beli, excited ni.. Pastu bila dah tahu camne nak buat, rasa excited tu dah mula hilang.. Rasa bodoh..



Korang faham tak rasa bodoh sebab apa? Sebab kita macam kena tipu bulat2 dengan uncle tu.. Uncle yang jual tu buat trick dgn sangat pantas sampai tak sempat mata nak tengok apa kesalahan dia.. So memang uncle tu boleh dikatakan terror la.. Cuma dia tak ke tahap international mcm David Copperwhatever.. 



So memang untuk magic simple macam ni, takde kena mengena dengan penggunaan jin atau syaitan.. Cuma yang menampakkan benda tu pelik dan sangat hebat is just pergerakan tangan yang pantas dan taktik yang perlu diketahui sebelum nak buat magic.. Macam kita yang beginner ni, the keyword is practice.. Aku try buat banyak kali and boleh jadi.. Hehe.. 

Ni ada satu buku yang aku dapat daripada seseorang.. Amar namanya.. Amar ni memang seorang pemuda yang talented.. PA dia datang ke office and bertukar2 kad nama and then dia kasi buku ni kat aku.. 


Macam2 trick dan teknik dia ajar dalam buku ni.. Kalau kat luar harga senaskhah buku ni is RM238 tapi alhamdulillah la aku dapat free.. Macam2 magic ada dia ajar.. Dari yang best sampai yang merepek.. Apa yang merepek, korang kena baca sendiri la.. Hahaha..

Tu magic Melayu.. Malaysian style.. Takde guna hantu syaitan iblis.. Macamana pulak dengan magic dari luar negara yang international? Dengan David Copperwhatever tu punya show siap berjalan atas air la, terbang terapung la, apa lah.. Tak mungkin manusia boleh gunakan kuasa sendiri nak apungkan diri.. Mesti ada guna kuasa luar.. 



Agak2 apa kuasa luar yang diorang gunakan untuk buat magic? Hmmmm..

No comments: