Tuesday, February 7, 2012

5 Perkara Penting Patut Ada Untuk Nampak Konfiden

Tak banyak pun sebenarnya lima benda tu.. Cuma ia depends on orang punya persepsi jugak sama ada nak terima benda ni sebagai salah satu tip atau jadikan bahan bacaan (sekadar bacaan!). Tapi ni aku tulis berdasarkan apa yang aku nampak selama 24 tahun hidup di dunia ni.. Antara perkara yang akan menyebabkan ramai antara kita berasa lebih konfiden dengan diri sendiri is:



  1. Keyakinan dalaman - Kalau luar je yakin dalam lemah tak guna gak.. So untuk permulaan jadikan dalaman anda kuat dan kukuh dengan segala perkara yang akan menimpa..
  2. Penampilan kemas - Penampilan mestilah sentiasa kemas.. Ini bukan sahaja untuk berikan kita rasa yakin tapi orang lain pun akan rasa yakin dengan kita.. 
  3. Berjalan tegak dan tegap - Faham kan maksud tegak dan tegap? Dua2 tu bawa maksud berbeza tapi dua2 tu penting untuk nampakkan kita seorang yang konfiden..
  4. Hormat orang - Ni perkara penting.. Nak nampak konfiden kena tau hormat orang then orang akan yakin dengan kita.. Kalau orang dah yakin dengan kita, kita pun akan yakin dengan diri sendiri.. 



No comments: