Tuesday, February 28, 2012

Dengki is a Gift?

Hell no! Haaaa.. Hell No tau.. Bukan Hello.. Hehehe.. Ok hai semua.. Dengki is a gift? That's not a good thing pun actually.. Tak patut wujud pun.. Kadangkala kita kena sedar dalam dunia ni, perasaan hasad dengki sentiasa wujud.. Normal sebagai manusia, akan ada secebis rasa iri hati dengan kejayaan orang lain.. Tapi kali ni nak bercerita sedikit pasal kawan2 sendiri..

Aku ni takde la nak kata terasa hati ke apa tapi sikit la.. Tak banyak pun.. Nak cakap depan2 macam tak patut la pulak.. Kang benda lain pulak yang jadi.. So buat tak tahu je la.. Kenapa la tak boleh nak happy untuk aku.. Hm.. Aku ni takde la nak mintak pujian ke, ape ke.. Just nak berkongsi cerita kejayaan.. Tapi apa yang aku dapat..? Ada antara mereka buat muka..

Hurm.. Tak boleh ke kalau orang lain nak berjaya sikit..?? Tak boleh ke kalau tumpang happy untuk kejayaan orang lain.. Aku selalu tumpang happy dengan kejayaan kawan2 tapi kawan2 takde pun nak rasa seronok kalau aku berjaya.. Hm..

Takde la nak kata aku hadap sangat tapi obviously, nampak sangat dorang tak suka.. Aku just nak share rasa gembira tu je.. Sikit je.. Tak banyak pun.. Urm.. Tak pe la.. Yang penting now aku tersenyum gembira.. And still boleh control this thing... Tapi benda hasad dengki ni tak bagus sebenarnya.. Dengkil tu pun tak bagus sebab jadi trek mat rempit lumba motor.. Erk! Ok serius sikit..

Tu la.. Tak pe.. Tak semua orang perfect.. Kita cuba perbaiki diri masing2 ok kawan2.. Ok la.. Sebelum tido, macam biasa, aku maafkan semua dosa dan kesalahan kalian, and aku mintak ampun dan maaf andai ada salah serta kekhilafan.. Assalamualaikum.. Selamat malam.. :)

No comments: