Thursday, December 5, 2013

Back to the Future!

Hey semua. Assalamualaikum. Posting kali ni bukanlah pasal "Back to the Future" yang sangat futuristic (semasa tahun ia ditayangkan) tu, tapi pasal benda lain.

Pernah tak korang berfikir, dan berimaginasi untuk masuk ke dalam sejarah, dan berada di zaman silam contohnya zaman Hang Tuah, zaman Kesultanan Melayu Melaka.

Bayangkan korang dah tahu jalan cerita dan sejarah2 yang telah berlaku, dan sedang lalui benda2 tu di depan mata. Pening kan? Tapi korang faham kan maksud aku? Ahahaha.

Okay tak kelakar. Try fikir, korang berjalan dengan orang2 zaman dahulu, berborak menggunakan kata ganti diri 'hamba' dan 'tuan hamba'. Then ceritakan balik kat orang2 zaman tu, apa yang korang tahu.

Tentunya diorang akan anggap korang ni bomoh atau ahli sihir, tak pun tukang tilik ala2 gadis Gipsi. Ahahaha. Pastu time tu bolehlah kita invent idea2 yang moden, dan gunakan pada zaman tu so that orang akan anggap kau lah yang cipta peradaban baru. Wow! Ahaha.

Okaylah. Dah dekat 2.30am. Tak tahulah esok aku boleh bangun ke tidak nak ke office ni. Apa pun, luangkan masa untuk berfikir sejenak mengenai apa yang aku lemparkan menerusi perenggan di atas.

Goodnight.

:)

No comments: