Friday, June 1, 2012

London The Summer Musical - The Show

Semalam merupakan persembahan pertama yang juga pembukaan untuk London The Summer Musical (LTSM). Siapa yang masih ingat posting aku yang dulu London The Summer Musical di Sunway Lagoon Jun Ini, mungkin korang akan ada sedikit idea mengenai show ini. Teater muzikal ini memang best ye! Compare dengan tahun lepas punya semasa aku menonton Mamma Mia, dah la pelakon-pelakon tua tapi untuk LTSM ini lebih menarik, bukan sahaja dengan lagu-lagu yang didendangkan pada setiap babak yang mesra telinga, tetapi juga disebabkan aktor dan aktres yang hebat-hebat, muda, dan elok! Haha..

Penari-penari pula tahun ini kebanyakannya diimport dari Filipina, Thailand, dan ada beberapa negara lain. Kebanyakan dari mereka adalah profesional so ke-profesional-an mereka akan memastikan semua step tarian dan babak dalam muzikal ini berjalan dengan lancar.

Untuk pelakon dan watak pula, watak utama wanita, Penny merupakan pilihan aku. Suara dia sedap gila dan membuat aku rasa seperti menonton persembahan Rachel Berry dari Glee secara live! Hebat kan?! Hehe. Ok kat bawah ni ada beberapa gambar yang aku sempat snap sebelum, semasa, dan penutup persembahan. Layan!





No comments: