Tuesday, October 18, 2011

Gagasan 1Malaysia Jadi Depan Aku!

Hello!



Ok, posting kali ni nak berkongsi pasal Gagasan 1Malaysia yang mana merupakan satu konsep baru dari PM kita YAB Datuk Seri Najib Razak..

i punya ok!



Sebelum ni, semangat 1Malaysia ni aku takde la nak kata minat sangat..
Just tau dan ambik tau sikit2 camtu je la..
Then, semalam aku pergi makan kat Bangsar..
Dengan cari tempat makan tak jumpa, lepas tu pusing dekat sejam baru jumpa..
Nak makan jugak kat situ sebab makanan dia sedap dan murah nak mamps!!!
Hehehe..
Korang kena pegi try makan kat situ..
Ok, nak dijadikan cerita, masa turun dari kereta, aku tekan lock kat pintu dan tertinggal kunci di dalam kereta..

argh! tertinggal!


Tahniah!
Seronok dapat tengok kunci terkontang-kanting macam konek lembik!
HAHAHAHA!
Then dengan gigihnya, aku mintak tolong makcik kat kedai makan tu..
Tapi dia takde pembaris nak tolong aku..



So aku request mintak macam2 dari pembaris sampai pisau panjang, malangnya, NON HADO!
Takpe la..
Makcik tu pun memang banyak membantu..
Thanks makcik!
Lepas tu aku jalan2 melihat persekitaran kereta aku kot2 terjumpa besi ke, kayu ke..
Then, lalu depan kedai makan cina..
Ada apek dengan auntie ni tengah gigih nak tutup kedai..
Then diorang tanya kenapa???
Aku cakap, kunci kereta tertinggal dalam kereta..
Aku tanya kot2 apek ada pembaris ke, apa ke..
Dia takde..
Tiba2 auntie tu masuk dalam kedai, buat panggilan..
Aku pun nervous la, takot dia call polis buat report aku nak rompak kedai dia..
Rupanya dia call tukang kunci kawan dia..
Mujur uncle tukang kunci ada kat area situ..
Semalam baru terasa semangat 1Malaysia ni bagi aku yang 2% racist ni..
Now, tak racist dah!
Hahaha..

Kbye!

No comments: