Thursday, September 22, 2011

Salahkah Menjadi Anak Emak??

Salahkah menjadi anak emak?



Hahahaha..
Mungkin kedengaran sedikit bodoh tapi itulah yang sering diperkatakan..
Ada orang cakap lelaki yang anak emak ni jenis manja tak tentu pasal?
Yeke?
Ok aku mengaku, aku memang anak emak..
Aku lagi rapat dengan emak berbanding abah..
Cuba korang definisikan terma "anak emak" tu sendiri?
Bagi aku, "anak emak" tu selalunya dikaitkan dengan lelaki..
Takde la pulak perempuan yang digelar anak emak kan?
Sebab apa?
Sebab dia perempuan macam emak dia lah kot..
Bagi aku, tak de salahnya jadi anak emak..
Emak kita kot..
Dia yang melahirkan kita..



Mengandungkan kita selama 9 bulan dan akhirnya memberanakkan kita serta bertungkus lumus membesarkan kita..
Memang kasih sayang emak selalunya lebih dari ayah..
Dalam al-Quran pun ada tulis, dahulukan emak dalam apa-apa perkara..
Bak kata dalam lirik lagu Aisyah, "Syurga itu di telapak kaki ibu...."



So, tak salah tau kalau jadi anak emak macam aku..
Aku memang manja dengan emak..
Kalau balik kampung, kalau keluar beli barang-barang, aku akan ikut emak aku..
Kalau boleh, baju pun dia akan belikan..
Boxer aku pun dia belikan..
Hehehe..
Takpe..
Apa-apa pun, semua tu bergantung kepada persepsi masing-masing..
Renung-renungkan..
:)

No comments: