Monday, September 12, 2011

Movie Review - Contagion

Hello!
Ok now time untuk jadi serius sikit..
Hurm...
Ok..
Bhahahahahaha!
Sumpah aku tak boleh nak jadi serius..
Ok untuk movie review kali ini, aku nak review filem Contagion..



Betul ke ejaan?
Pergi mamp..
Bhahahahaha..
Betul la tu kan?
Movie ni agak scary..
Scary kat sini bukan bermaksud seram macam Hantu Kak Limah mahupun Hantu Bonceng itu..

Kome kate awok seram???! Kelako ler kome ni! HAHAHAHA!


Tapi seram sebab dia berkaitan virus yang menular di kalangan penduduk Bumi..
Serangan virus ni lagi teruk dari serangan SARS dan H1N1...!
Scary right??!
Yeah..
Sangat!
After aku habis tengok movie tu, tengok orang batuk2 dekat dengan aku pun aku dah seram sejuk..
HAHAHAH..
Ok cerita dia bermula dengan kematian seorang wanita tak ingat nama dia lakonan Gwyneth Paltrow..
Memang scary cara dia mati..
Tak semena2 kena sawan ala2 babi gitu..



Then virus tu menular sangat cepat..
Kalau H1N1 dengan SARS melalui pernafasan, this one berjangkit melalui sentuhan dan bila orang yang berpenyakit sentuh sesuatu benda and sorang lagi sentuh benda tu, dia akan berjangkit..
Sampai last diorang still tak dapat cari punca penyakit tu tapi penonton dapat tau la..
Memang ramai mati..
1% penduduk bumi piapppp!
Sedih..
Untuk filem ni, aku kasi 4.5 bintang...
Nice jugak tu..
So, to those yang belum tengok, sila ke panggung wayang berhampiran untuk menonton..
Banyak sebab untuk anda tonton filem ini..



Terutama bintang2 yang ada dalam filem ni seperti Gwyneth, Kate Winslet, Jude Law, Matt Damon, dan ramai lagi..
Enjoy!

:)

No comments: