Tuesday, March 13, 2012

Selamat Pagi di Radio

Morning semua! Selamat hari Selasa! :) Macam mana dengan semalam? Mesti ada pahit manis kan? Takpe.. Jadikan yang semalam tu pengajaran, dan hari  ni kita tempuh hari baru, cabaran baru.. Kita belum tahu lagi kan apa yang akan bakal kita semuka pada hari ini tapi anggap tu satu tugasan baru untuk kita..

Kalau pagi2 apa korang buat lepas bersiap2 semua? Kalau aku, of course aku akan turun and masuk dalam kereta.. Pakai kasut and turn on radio.. Haa.. Radio first sekali yang aku akan ON macam biasa la, HOT FM Lebih Hangat Daripada Biasa.. Pagi2 dengar suara Fara Fauzana, Faizal Ismail, AG, dan Abang Usop Wilcha memang buat aku senyum pagi2.. Kadang2 tambah gelak dengan kemunculan FF dan Fifie.. Hehe.. Mungkin sesuai dengan citarasa aku, ada lagu Malaysia, Indonesia, English dan macam2..

Hot FM AM Krew

Second radio yang aku akan alih kalau ada iklan is HITZ FM dengan JJ and Ean.. Ni salah satu stesen pilihan aku sebab memang dari dulu lagi, stesen radio Inggeris kegemaran aku adalah ni sebelum FLY FM muncul.. Next aku akan beralih ke FLY FM la.. FLY FM lebih ke arah Malaysia sikit.. Dengar suara Hafiz, Prem and Nadia pun buat aku tersengih jugak kadang2.. Persamaan sekarang ni is, dua2 dah banyak iklan.. Haish..

JJ and Ean di HITZ FM
Hafiz, Nadia, Prem in FLY FM Pagi Rock Crew

Radio keempat aku akan ON is ERA FM dengan Johara di Pagi Era.. Yang aku kenal, Johan je la.. Hanif dengan Rey tu.. Ntah.. Tak kenal.. Lagu up to date lebih kurang HOT FM je sebenarnya.. Tapi sebab kekadang dua orang tak dikenali tu suka buat lawak tak jadi.. Nak faham pun fikir dua kali..

JoHaRa Pagi ERA

Kalau kita semua perasan, setiap stesen radio berlumba2 nak tarik pendengar dengan memberikan fokus kepada siaran program pagi.. Betul tak? Mungkin strategi.. Setiap stesen juga gigih ambik selebriti untuk jadi penyampai radio masing.. Paling latest yang kadang2 aku denagr jugak is, Kak Sarimah Ibrahim di RED FM.. Sarimah ni bagi aku talented dan mungkin berjaya menarik pendengar untuk siaran radio berbahasa Inggeris.. Ini sekaligus memberikan persaingan sihat buat HITZ dan FLY FM..

Lil' Kev and Kak Mah from RED FM

So kepada sesiapa yang nak beralih angin siki, tune kepada RED FM and layan lagu2 hebat serta suara penyampaian Kak Mah.. :)

2 comments:

wantie said...

follow u

Ais Kepal said...

ok thanks wantie.. nanti i follow u ok.. :)