Monday, March 12, 2012

Kulit Muka Aku dan Lelaki Bersolek?

Beberapa minggu lepas kan aku shooting cover kat Extreme Park Shah Alam.. Suasana cuaca sangat panas walaupun takde la sampai mcm neraka.. Tapi cuaca tu berjaya buatkan kulit aku gelap dan paling sedih, kulit muka mula mengelupas.. So untuk beberapa hari ni, aku perlu beri lebih banyak perhatian untuk kulit muka.. Cuci kerap, letak toner, letak moisturiser, bla bla bla...

Ok now pasal mekap.. Mungkin agak janggal bagi sesetengah orang.. Mungkin nampak remeh dan ada juga yang akan menyatakan solekan untuk lelaki adalah tidak perlu. Yang perlu bersolek hanyalah kaum Hawa.. Tapi dunia hari ini dah berubah dan bagi aku sedikit sebanyak akan dipengaruhi oleh environment.. Kalau tengok semua orang ada kulit muka cantik dan nampak bersih, kita pun tentunya nak macam tu jugakkan?

Tapi persepsi masyarakat masih tidak dapat kita ambil ringan. So untuk lelaki yang nak bersolek atau mengenakan sikit mekap tanpa nampak terlalu obvious, anda boleh try beberapa cara.. Kat kedai macam Watsons and Guardian ada jual bedak asas yang kena dengan warna kulit kita.. Actually, aku pun ada satu.. Maybelline ok! Hahahaha.. Betul ke ejaan tu..

Kalau nak belajar cara bersolek yang nampak natural, banyak yang akan boleh timba (WOW!) di YouTube.. Salah satu video yang menarik perhatian aku adalah this one..



Tapi kena sentiasa ingat, lepas dah bersolek, balik rumah kena bersihkan.. Kalau tak, ruang pori2 korang akan tersumbat dan masalah lain pulak akan timbul.. Guna makeup remover yang ada dipasaran.. Kalau malas sangat, cuci.. At least cuci.. Ok.. Bye.. :)

No comments: