Saturday, March 17, 2012

Kembali ke Masa Lalu...

Hola! Korang apa khabar? Sihat? Cewah.. Ala2 ada orang baca blog aku.. Bhahaha.. Tak kisah la.. Aku tgh baring2 sekarang dan terfikir.. Boleh ke kita kembali ke masa lalu..?

"Merepek la kau ni Afil!" Kata aku kepada diri sendiri.. Memang merepek pun.. Tapi aku saja je.. Sebab tiba2 tidak semena-mena aku terfikir pasal benda ni..


Kalau dalam filem mesti ada mesin masa yang berlampu-lampu pastu wayar berselirat.. Kalau dalam cerita Doraemon mesti dah masuk dalam laci then naik mesin macam kenderaan terbang kat dimensi background jam tu kan?


Hahaha.. Tapi tu semua cuma fantasi manusia.. Mana mungkin kita mampu putar masa or travel balik ke masa silam.. Tapi kalau benda tu realiti korang nak try tak?

Kalau aku memang aku takkan menolak.. Sebab aku sangat nak ke masa lalu.. Nak tengok balik diri aku yang dulu.. Nak tengok kalau diri aku yang dulu tengok aku yang sekarang, apa reaksi dia..

Aku nak balik ke masa lalu jugak sebab kalau boleh aku nak perbaiki kelemahan dan kekurangan aku.. Cuba jadikan diri aku seorang yang baik luaran dan dalaman..

Then bila jumpa aku yang dulu, aku nak warning dia cakap apa yang boleh dan apa yang tak boleh dibuat.. Sebab aku tau bila aku warning dia, sesuatu akan berubah pada diri aku yang dari masa depan tu..

Aku nak suruh dia study bersungguh-sungguh and cuba untuk tidak malas.. Aku nak dia jadi rajin.. Nak dia grad on time.. Macam kawan2 yang lain..

Aku nak train dia untuk jadi penyanyi yang hebat.. Bukan macam aku sekarang.. Menyanyi entah apa2.. Bunyi pun ke laut.. So aku nak dia jadi seorang penyanyi berbakat dan dikagumi..

Aku nak bagitau dia untuk jaga kulit muka.. Make sure rajin cuci muka dan selalu jaga jangan bagi jerawat naik.. Kalau tak jaga, jadilah macam aku sekarang.. Muka berkerutu..

Then aku nak bagitau dia suruh jaga saiz dan berat badan.. Jangan jadi macam aku sekarang.. Gemuk.. Orang benci.. Hm..

Aku nak warning jugak kat dia.. Ikut jalan yang benar.. Jangan.. Hm.. Yang tu aku sendiri yang tahu.. Antara aku dengan Yang Maha Esa..

Aku teringin nak ke masa silam dan lakukan semua perkara tuh.. Sebab aku nak aku yang sekarang jadi lebih baik.. Tapi tu semua mimpi la.. Takkan mungkin terjadi..

Sebab tu sebelum buat sesuatu fikir dulu masak2.. Jangan dah jadi baru nak menyesal.. Sebelum pilih jalan hidup, fikir dulu jalan hidup tu bagi faedah atau kesusahan..

Hm.. Tetiba posting ni jadi emo sikit.. Hehe.. Ok la.. Nanti kita borak lagi ok.. :)

2 comments:

Maisarah said...

gemuk orang benci?

Ais Kepal said...

takde la camtu.. ni utk aku. org lain gemuk mungkin disukai..