Monday, December 12, 2011

Movie Review - The Muppets

Hola!
Semalam aku pergi menonton filem ni..
The Muppets!



Comel sangat ok..
Kecik2 dulu, mesti korang pernah tengok Mr Kermit, Miss Piggy dan kawan2 kan..
Time aku kecik2, depan tv la tempat aku kalau ada citer2 macam Sesame Street ni..
Dari sini aku belajar macam2..
And semalam, aku tengok The Muppets and reminds me kat zaman kecik2..
Mengisahkan Walter, yang ke Hollywood dengan abang dia, Gary..
Diorang ke Hollywood sebab Gary nak celebrate ulangtahun percintaan dengan Mary and dorang pergi ke The Muppets Studio yang dah tutup..
Secara tak sengaja, Walter terdengar perbualan antara pemilik studio dengan saudagar minyak, Tex Richman yang nak ambik studio tu dan nak runtuhkan sebab nak gali minyak kat bawah tanah..
Sadis..
So Walter dengan Gary and Mary bertungkus lumus mencari Mr Kermit dan membantu untuk menelamatkan Muppets Studio tu..
Dalam proses menyelamatkan tu, macam2 perkara berlaku..
Ada yang happy, kelakar, adventure, sedih, dan buat kita sebak..
Woah..
Memang aku kasi 4.9 bintang!
Korang kena tengok sendiri and feel the movie..
Sangat best..
Bawah ni ada trailer dia..

No comments: