Sunday, December 18, 2011

Ariff Alfian Rosli??

Hola!
Kalau korang ingat dua tiga hari lepas ada keluar story pasal Ariff Alfian Rosli..
Secara, seluruh negara dikejutkan dengan berita budak ni..
Dulu dia pernah 'lenyap' and parents buat report..
And now dia muncul kembali with new thing which can't be accepted..
Terkedu Malaysians tengok gambar2 yang tersiar..
Mulut2 mula berkata-kata..
Dari yang penuh ilmu agama, sampailah yang munafik tapi ingin berkata-kata..
Urm..
Aku pun tak pandai sangat bab agama, tak penuh di dada lagi, masih perlu banyak belajar dan aku tak lah sampai tahap bodoh sangat pasal agama..
At least aku tau jugak sikit2 walaupun hanya umpama sebutir debu halus di pantai luas..
Untuk kes Ariff ni, dia memang bersalah lah..
Obviously!
Tapi kenapa ramai nak hentam parents dia?
Parents dia tak bersalah bagi aku sebab diorang tak mintak dia berkahwin dengan mat saleh tu..
Diorang tak suruh dia comolot and ambik gambar macam tu..
Urm..
Benda yang dia buat memang salah..
Menyalahi hukum agama tentunya..
Memang ramai golongan2 macam ni kat Malaysia..
Bukan hari ni je..
Dari dulu lagi kan..
Aku rasa tak perlu aku nak bercerita kot, sebab korang mesti lagi arif pasal benda ni..
Tapi nak jadi macam tu pun, kena beringat yang agama kita is Islam dan parents dan keluarga adalah orang Melayu..
Tak perlu lah kot sampai tahap nak berkahwin, dan dalam GEREJA!
Urm..
Emo sekejap..
Tapi aku siapa je nak cakap banyak..
Bukan siapa2 pun..
Sekadar menjadi mata telinga dan salah salah seorang yang ingin berkata-kata menghujahkan apa yang aku rasa..
If boleh terima, alhamdulillah..
Ni perndapat aku..
Nite..

No comments: