Wednesday, January 25, 2012

Telinga Untuk Mendengar

Allah kurniakan anggota badan yang lengkap kepada kita ada sebab-sebab dan penggunaan. Untuk yang tidak lengkap tu, istimewa dicipta oleh-Nya.. Bagi aku, kita patut menggunakan anugerah Allah sebaik mungkin.. Contohnya telinga.. Aku akui, aku ni manusia biasa.. Hobi memang dengar lagu sebab aku suka menyanyi.. Sepatutnya telinga digunakan untuk mendengar alunan zikir dan kalimah Allah..



Kadang-kadang aku dengar juga benda-benda tu.. Tenang hati.. Tapi nafsu dan alasan sebagai makhluk Allah yang mahukan keseronokan kadangkala melonjak-lonjak melampaui batasan.. So, pasang headphone dengar lagu.. Teruk kan.. Nauzubillah..

Tapi kan, macam sekarang ni time aku tengah menaip posting ni, aku dah menjadi seorang pakar pendengaran.. Bukan pakar pendengaran maksud aku yang cek telinga semua tu.. Tapi tolong dengar masalah kawan-kawan yang ada masalah dengan boyfriend, girlfriend, parents, and macam-macam lagi..



Kadang-kadang kita tak boleh tolong pun.. Macam aku, aku tak boleh tolong dorang pun actually tapi dengan tolong mendengar keluhan dorang ni, sekurang-kurangnya dapat bantu dorang rasa tenang dan happy sikit.. Aku selalu letakkan diri aku dalam karakter kawan-kawan yang hadapi masalah tu..

Dengan ada yang mendengar, sekurang-kurangnya masalah kawan kita akan kurang sikit bebanan dia.. So, if sesiapa yang ada masalah bolehlah suruh aku dengar.. Masalah duit, memang jangan cari aku ok.. Hahahaha.. Goodnight.. :D

No comments: