Thursday, January 15, 2009

Being Boring is So Boring!!

Assalamualaikum..

Posting kali ni aku pun tak tau pasal apa sebenarnya tapi aku memang tengah bosan. Bangun tidur je dah bosan. Jangan cakap aku akan bosan untuk sepanjang hari ni.. Huhu. Kat belakang bilik aku, macam biasa la. Masih banyak jentera berat tengah bekerja menolak dan mebersihkan kawasan hutan untuk dijadikan kawasan kolej kediaman bagi pelajar. Rumate-rumate aku pun, ada yang pergi kelas, dan si baloo sekor ni tak bangun lagi.

Korang pernah bosan tak..? Bahasa inggeris dia boring (kot). Semalam result untuk MUET dah kuar. Aku punya result. Hurm. Agak teruk la.. Biasa la orang kampung. Bukan tere sangat bahasa Inggeris ni. Dapat band 3 je. Hurm. Takpe la.

Ok, kembali ke tajuk sebenar. Kalau korang bosan, apa korang akan buat? Benda senonoh ke, tak senonoh? Korang tahu tak apa sebenarnya definisi bosan? Haha. Aku taknak terangkan kat sini sebab definisi dia pun sangat membosankan.

Ok, kat sini ada beberapa cara aku menghilangkan kebosanan aku. Harap dapat share dengan korang semua dan i'm sure, ramai yang akan melakukan perkara yang sama macam apa yang kau lakukan di kala kebosanan melanda kepala otak. Caranya:

1) Keluar jalan-jalan. Pergi pantai ke, naik 'baby ranger' ke. Tapi selalunya aku keluar jalan-jalan kalau tak dengan member pun, sorang-sorang je.

2)Makan. Ni yang penting. Kalau bosan, aku selalu makan. Can see la kan. Badan aku pun besar macam tongkang. Sebabnya bila aku bosan, aku akan makan puas-puas.

3)Tengok movie. Haa. Ni lagi satu aktiviti favourite aku. Tengok movie tak kisah la dekat bilik ke, kat panggung ke. Janji movie yang best. Latest movie yang aku tengok 'They Wait' (Crita hantu). Kalau tak pergi tengok kat panggung, tengok DVD kat bilik la (tak pun external Afiq)

4)Melahar dan buat ketupat. Ni antara yang best jugak. Aku selalunya kalau bosan sangat, aku ajak kawan-kawan turun pergi dining (selalunya Faiz la) then duduk situ untuk 5 jam dan melahar sesapa je yang lintas depan mata kitorang. Lahar slow-slow la, kang salah lahar kena budak PALAPES ke, tak pasal-pasal kena lempang.

5)Surf internet. Ni termasuk la blogging, chating, dan semua yang perkataan yang berkaitan dengan teknologi yang ada -ing. Macam sekarang ni, aku tengah menaip blog la. Sambil YM. Btw, sapa ada YM add la aku : syafilsyazwan.

6) Dengar muzik dan menyanyi. Ni satu lagi benda favourite aku. Kalau tak bosan pun, memang aku buat jugak. Memang dapat menghiburkan la. Kalau nak lagi bagus, pergi karaoke kat luar la. Selalunya dekat Mahkota Parade, sebab ada tempat karaoke kat situ yang best. RM 15 je 1 jam. hehe. Selalu pergi dengan PJ.

7) Travel pun dapat hilangkan kebosanan. Memang best la travel. Tak yah keluar duit banyak pun boleh travel.

8)Solat dan beribadat. Hurm. Yang ni aku tak la kukuh sangat. Tapi buat jugak la sikit-sikit. At least sembahyang Jumaat. Hehe. Tapi benda ni memang sepatutnya wajib seabgai umat dan makhluk Allah. Tapi. Hurm.. Insyaallah, akan cuba diperbaiki dan diperkukuhkan. Amin.

Haa. Mesti ada yang sama dengan korang jugak kan? Sebenarnya aku baru bangun. Tak mandi pun lagi. Hehe. Ok, sebenarnya ada test sikit. Korang kira atau hitung ada berapa perkataan 'bosan' yang ada dalam seluruh posting ni.. Haha! Ni untuk suka-suka je. At least dapat mengisi kebosanan korang jugak. Hehe. Ok, tunggu posting seterusnya. Bye.

9 comments:

DicKiE aDaMs said...

tgk kendu kat kafe n dining should be no 1 laa! hahahaa

Ais Kepal said...

biasa la uoll.. propa sajork.. haha..

hans said...

Solat dan beribadat. Hurm. Yang ni aku tak la kukuh sangat. Tapi buat jugak la sikit-sikit. At least sembahyang Jumaat. Hehe. Tapi benda ni memang sepatutnya wajib seabgai umat dan makhluk Allah. Tapi. Hurm.. Insyaallah, akan cuba diperbaiki dan diperkukuhkan. Amin. --> ditaip sambil memanda kendu - kendi....

woi,film hantu tu best tak?
ada setaraf hantu yang slalu lepak bilik Mudop sem lepas x?
haha

padin said...

bosan?
tidoq la apa lagik..

skrg aku slalu tidok jek kalo ade mase terluang..

sebab salalu bz..

penat!

Ais Kepal said...

Kimak gurney! Haha.. Ala, aku pun hobi tido gak.. Gurney je yg x tido sbb online 24/7.. Muahaha!

hans said...

har lah on9 24 jam seminggu kan....
dari ko on9 24jam seminggu + pandang kendu kendi + tangan pegang tut...
hahahaha

AfiqahAR said...

oik!
td br nmpk ank kt OIAM.
tp x close up sgt kt ank.
jz sekadar penghias2 di blkg ja.
ahahaha.
ct wt pa weh?

DicKiE aDaMs said...

motif pika gemuk numpak populariti! wah azweera cm cumel jer!

u r a weird looking guy! <-- sentap abg syafiq dgr statement paul! hahaha

AfiqahAR said...

faiz: motif kau kutuk aku kt cni?