Saturday, May 14, 2011

The End Of The Story

4 tahun..
Agak lama..
Memang lama pun sebenarnya..
Hurm..
At last, aku terpaksa melepaskan dia..
Kadang-kadang orang cakap, bila kita terlalu sayangkan seseorang, kita perlu melakukan sedikit pengorbanan..
Mungkin pengorbanan yang aku buat ni tak sebesar mana pun kalau nak dibandingkan dengan pengorbanan yang dia pernah buat untuk aku..
Hurm..
Aku menangis lagi..
Dah lama tak menangis macam ni..
Sebab macam-macam muncul dalam fikiran kepala otak aku ni..
Jahat ke aku ni?

Aku tau, semua orang akan menuding jari kat muka aku, dan tuduh aku bukan2..
Aku tau, aku tak baik..
Tapi aku buat semua ni, untuk kebaikan semua orang..
Untuk kebaikan dia..
Aku taknak dia terus terluka, terseksa hidup dengan aku..
Aku tau, dia akan dapat bahagiskan diri dia tanpa aku..

Aku tak sanggup tengok dia menangis lagi..
Aku tak sanggup tengok dia bersedih lagi..
Aku tau, aku yang salah..
Tapi aku kena kuat juga..
Kena buat jugak benda ni..
Sebab aku taknak dia terus berharap dekat aku..

Jujurnya, aku still sayang dia..
Tapi kalau aku tak buat macam ni sekarang, aku taknak satu hari aku akan buat dia menangis yang sangat teruk..
Hurm..

Aku tau, dia sayangkan aku..
Dia tak pernah sedetik pun berfikir untuk buat perkara tak baik di belakang aku..
Aku sentiasa doakan supaya dia dapat seseorang yang lebih baik dari aku..
Setiap benda berlaku kerana wujudnya Qada dan Qadar dan Karma..
Mungkin Karma bukan sesuatu yang patut aku percaya..
Tapi kadang2 tu yang menjadikan aku sentiasa beringat bahawa setiap benda yang kita buat sama ada baik atau buruk, ada balasannya..
Kita tak tau bila balasan tu akan tiba, sama ada rezeki atau bala..
Hurm..

Kasih sayang aku dekat dia takkan luntur..
Sampai bila2..
Sebab aku tak pernah sayang orang selama aku sayang dia..
4 Tahun..
Mungkin sekejap bagi sesetengah orang..
Tapi bagi aku, tu sangat lama..
Hurm..
Harap2 lepas ni dia dapat mulakan hidup baru..
Buka bab baru dalam buku cerita hidup dia..
Aku pun aku mula bertatih untuk belajar hidup dengan cara aku sendiri..
Aku kena sentiasa ingat dan belajar, aku tak boleh nak bergantung dengan dia sampai bila2..
Dia pun ada hidup dan cita2 dia sendiri yang perlu dia kejar..
Aku pun macam tu..
Hurm..

Sayang, kalau u baca posting ni, u ingat tau..
I selalu sayang u..
Sampai bila2..
Tak pernah berkurang..
Tahun ni sepatutnya tahun ke-4 kita kan?
Takpe..
I takkan lupa semua benda tu..
Semua kenangan kita..
Gembira, sedih, ketawa, menangis..
Susah, senang, u selalu ada dengan i..
U banyak mengajar i macamana nak hidup..
Macamana nak jadi kuat..
U jaga diri ok sayang..
AFIEL SAYANG BUBU..

:'(

Aku ada lagu untuk dia sebenarnya..
hurm..
Nanti2 la aku letak..

5 comments:

DicKiE aDaMs said...

:'(

muktamad ke?

adehh aku plak risau turn aku ngn A sampai nanti..

iKhRam said...

kalau sayang kenapa lepaskan wahai mr kepal..??

dah fikir masak2 ni.. takut nnt ada yg menyesal kemudian hari?/

Ais Kepal said...

faiz: haah..

ikhram: yeap.. tu yang terbaik.. :)

Eazy Izzuddin said...

heyy...
xD

Ais Kepal said...

hey eazy! :D